Ken uw Klant Verplichtingen

In onze hoedanigheid van advocatenkantoor en fiscaal adviesbureau gevestigd in Nederland, zijn we verplicht om de Nederlandse en Europese anti witwas en fraude wetgeving na te komen die ons oplegt om duidelijk bewijs te verkrijgen over de identiteit van onze cliënt alvorens wij diensten kunnen leveren en een leveranciersrelatie kunnen starten.

De volgende samenvatting geeft weer welke informatie we in de meeste gevallen we moeten hebben en de vorm waarin deze ons moet worden verschaft. Indien u in een stadium verdere begeleiding wil hebben, zullen we u met genoegen assisteren in dit proces.

Uw identiteit

Wij hebben altijd een origineel gewaarmerkt afschrift nodig van een document dat bewijs verschaft van uw naam en van uw adres. Wij kunnen hiervan geen gescande kopieën aanvaarden. Indien u in ons kantoor verschijnt, kunnen wij u identificeren en een kopie maken van de documenten voor ons archief.

Voor het bewijs van uw identiteit verzoeken wij om inzage in

  • een paspoort
  • een identiteitskaart.

Afschriften hiervan dienen gewaarmerkt te zijn door een notaris en indien afkomstig van buiten Nederland voorzien te zijn van een apostille.

Uw adres

Voor het bewijs van uw adres verzoeken wij een van de volgende originelen of gewaarmerkte afschriften van niet meer dan 3 maanden uit:

  • een officieel certificaat van bewoning;
  • een recente factuur voor gas, elektriciteit, vaste telefoon of andere utiliteit;
  • een lokale belasting aanslag;
  • een dagafschrift van een bank of financiële instelling.

Referentie

In veel gevallen vragen wij een schriftelijke referentie van een professionele dienstverlener die de betreffende persoon voor minstens een jaar kent (bijvoorbeeld een notaris, advocaat, registeraccountant of een bank), waarin wordt aangegeven dat de persoon een respectabele persoon waarvan die niet wordt verwacht dat deze betrokken is in de handel in illegale drugs, georganiseerde misdaad of terrorisme.

Zakelijke achtergrond

Om de verplichtingen na te leven moeten we in veel gevallen uw huidige zakelijk achtergrond vaststellen. Dit dient te worden ondersteund met bewijsmateriaal, data en betrouwbare bronnen van informatie, zoals:

  • beschrijving van de onderneming;
  • recent uittreksel handelsregister;
  • commerciële brochures en website;
  • jaarverslagen;
  • persberichten;
  • benoemingsbesluiten inzake het bestuur.

Deze bronnen dienen aan te geven welke bronnen er zijn geweest om uw bedrijf of stichting op te richten.

Additionele informatie (indien een bedrijf/rechtspersoon/stichting betrokken is)

Afhankelijk van het type dienstverlening die van ons wenst, kunnen wij u verzoeken om aanvullende informatie.