Afspraak

Toename oneerlijke handelspraktijken via telefoon

Er wordt steeds vaker melding gedaan van oneerlijke handelspraktijken door middel van telefonische verkoop. Dit constateert de Autoriteit Consument & Markt, de onafhankelijke toezichthouder die zich sterk maakt voor consumenten en bedrijven. Mensen worden steeds vaker telefonisch benaderd met zogenaamde aanbiedingen voor kortingsacties, vakanties en prijsvragen. Deze aanbiedingen zijn vaak onduidelijk geformuleerd, waardoor consumenten uiteindelijk meer moeten betalen dan zij verwachten. Dit telefonische contact wordt bovendien gevolgd door agressieve incassopraktijken. Daarnaast worden ook mensen die alleen hebben ingestemd met het ontvangen van informatie sterk onder druk gezet om te betalen. De Autoriteit Consument en Markt adviseert personen die telefonisch benaderd worden met dergelijke aanbiedingen om het gesprek te beëindigen, nee te zeggen en in geen geval rekeningen te betalen.

Lees meer: https://rechtennieuws.nl/56668/acm-toename-oneerlijke-handelspraktijken-via-telefonische-verkoop/

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound
Law & More
Cart Overview